Tuesday, November 2, 2010

I Want Know My Jpmiles

GRETA MY ALICE

always "Alice in Wonderland" inspired by the dollmakers around the world to interpret in modo personale quella bimbetta dai capelli biondi che ha fatto sognare tutti noi da bambini.
Io ho realizzato due Alice: la prima non è tradizionale, anzi quando l'ho pensata sono stata tentata di realizzarla con i capelli castani, perchè la "vera" Alice, che ispirò a Carroll tutte le storie che ancora oggi sono così popolari, era bruna.
Fu il primo illustratore delle avventure di Alice, John Tenniel, che aprì la strada ad una raffigurazione della bambina bionda e con i capelli lunghi.
L'Alice classica ha l'abituale cerchietto di velluto, il vestitino largo con il grembiulino bianco e le scarpette bebè con il listino.
My first classic Alice only has blond hair, long and wavy, died on velvet headband that has given way to a red flower in her hair. The dress, made with the technique of Quilt Country, and felt cut straight and no apron.
Here is a selection of photos even with the detail of the dress.







The second Alice, a little more traditional, more child.
One other note is the color of the dress, lilac instead of blue.
I applied on the white apron of flowers and crochet and felt her hair, instead of crchietto, I set a bow in the center with a purple flower crochet.

0 comments:

Post a Comment